Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
Schweizerische Zeitschrift für Soziologie
  • Über uns
    • Ziele und Inhalte
    • Informationen für Autor*innen und Begutachtungsverfahren
    • Platin-Open-Access
    • Open Science Strategie
    • Sonderhefte
    • Redaktionsteam
    • Indexierung, Abstracts und Metriken
  • Artikel
    • Online First
    • Aktuelle Ausgabe
    • Archiv
  • Submission
Suchen
  • Registrieren
  • Einloggen
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 43 Nr. 3 (2017)

Bd. 43 Nr. 3 (2017)

					Ansehen Bd. 43 Nr. 3 (2017)
Veröffentlicht: 2024-06-28
  • Educational Expansion, Family Interactions, and the Open Society [EN]

    Rolf Becker, Ben Jann, Eric Widmer
    447-452
    • PDF
  • More Gender Equality, More Homogamy? A Cohort Comparison in Six European Countries [EN]

    Julie Falcon, Dominique Joye
    453-480
    • PDF
  • Educational Expansion and Homogamy. An Analysis of the Consequences of Educational Upgrading for Assortative Mating in Switzerland [EN]

    Rolf Becker, Ben Jann
    481-514
    • PDF
  • Educational Sorting in Mixed Marriages in Switzerland [EN]

    Gina Potarca, Laura Bernardi
    512-542
    • PDF
  • The Influence of Educational Expansion on Partnership Stability: A Cohort Study of First Partnerships in Switzerland [EN]

    Dorian Kessler
    543-566
    • PDF
  • Do Opposites Attract? Educational Assortative Mating and Dynamics of Wage Homogamy in Switzerland, 1992–2014 [EN]

    Laura Ravazzini, Ursina Kuhn, Christian Suter
    567-586
    • PDF
  • Educational Homogamy and Inter-Couple Income Inequality: Linking Demographic and Socio-Economic Consequences of Educational Expansion in Germany and Switzerland [EN]

    Ramsey Wise, Christoph Zangger
    587-610
    • PDF
  • Von der alternativen zur prekären Familienform? Der Wandel des Zusammenhangs von Bildung und nichtehelichen Familienformen in Deutschland [EN]

    Dirk Konietzka, Michaela Kreyenfeld
    611-638
    • PDF

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Beitrag einreichen

Beitrag einreichen

Sprache

  • English
  • Deutsch
  • Français (Canada)
Mehr Informationen über dieses Publikationssystem, die Plattform und den Workflow von OJS/PKP.