Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
Schweizerische Zeitschrift für Soziologie
  • Über uns
    • Ziele und Inhalte
    • Informationen für Autor*innen und Begutachtungsverfahren
    • Platin-Open-Access
    • Open Science Strategie
    • Sonderhefte
    • Redaktionsteam
    • Indexierung, Abstracts und Metriken
  • Artikel
    • Online First
    • Aktuelle Ausgabe
    • Archiv
  • Submission
Suchen
  • Registrieren
  • Einloggen
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 45 Nr. 3 (2019)

Bd. 45 Nr. 3 (2019)

					Ansehen Bd. 45 Nr. 3 (2019)
Veröffentlicht: 2024-06-28
  • How the World of Work Transforms Educational Institutions [EN]

    Barbara Duc, Kerstin Duemmler, Héloïse Durler, Philippe Losego
    283-297
    • PDF
  • Autonomy as Anticipation of the World of Work at School [EN]

    Judith Hangartner, Angela Kaspar, Regula Fankhauser
    299-316
    • PDF
  • Training in Companies: Educational Practices at the Heart of the World of Work [EN]

    Nadia Lamamra, Roberta Besozzi
    317-336
    • PDF
  • Establishment of a School-Based Pathway to Universities of Applied Sciences in Switzerland. Conventions of Higher Education Access in Vocational and General Education [EN]

    Raffaella Simona Esposito, Regula Julia Leemann, Christian Imdorf
    337-358
    • PDF
  • Envisioning Higher Education: How Imagining the Future Shapes the Implementation of a New Field in Higher Education [EN]

    Philippe Saner
    359-381
    • PDF
  • Organization Versus Profession? Teaching in the context of higher education reforms from a Sociology of Professions Perspective [EN]

    Melike Janßen
    383-408
    • PDF
  • Intensification of Teachers’ Work and Bureaucracy: The Example of the PPRE [EN]

    Sandrine Garcia
    409-426
    • PDF
  • The Implementation of Results-Based Management in Quebec: Between School Principals’ Optimism and Teachers’ Skepticism [EN]

    Pierre Canisius Kamanzi, Pierre Lapointe, Martial Dembélé
    427-445
    • PDF
  • School Principals’ Work Stress in an Era of New Education Governance [EN]

    Carl Denecker
    447-466
    • PDF

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Beitrag einreichen

Beitrag einreichen

Sprache

  • English
  • Deutsch
  • Français (Canada)
Mehr Informationen über dieses Publikationssystem, die Plattform und den Workflow von OJS/PKP.