Aller directement au contenu principal Aller directement au menu principal Aller au pied de page
Revue suisse de sociologie
  • À propos
    • Objectifs et champs d’application
    • Information aux auteur trice s et procédure d’évaluation
    • Platinum Open Access
    • Open Science
    • Numéros spéciaux
    • Équipe éditoriale
    • Indexation, résumés et indicateurs
  • Articles
    • Online First
    • Current issue
    • Archive
  • Submission
Rechercher
  • S'inscrire
  • Se connecter
  1. Accueil /
  2. Archives /
  3. Vol. 45 No. 3 (2019)

Vol. 45 No. 3 (2019)

					Afficher Vol. 45 No. 3 (2019)
Publié-e: 2024-06-28
  • How the World of Work Transforms Educational Institutions [EN]

    Barbara Duc, Kerstin Duemmler, Héloïse Durler, Philippe Losego
    283-297
    • PDF
  • Autonomy as Anticipation of the World of Work at School [EN]

    Judith Hangartner, Angela Kaspar, Regula Fankhauser
    299-316
    • PDF
  • Training in Companies: Educational Practices at the Heart of the World of Work [EN]

    Nadia Lamamra, Roberta Besozzi
    317-336
    • PDF
  • Establishment of a School-Based Pathway to Universities of Applied Sciences in Switzerland. Conventions of Higher Education Access in Vocational and General Education [EN]

    Raffaella Simona Esposito, Regula Julia Leemann, Christian Imdorf
    337-358
    • PDF
  • Envisioning Higher Education: How Imagining the Future Shapes the Implementation of a New Field in Higher Education [EN]

    Philippe Saner
    359-381
    • PDF
  • Organization Versus Profession? Teaching in the context of higher education reforms from a Sociology of Professions Perspective [EN]

    Melike Janßen
    383-408
    • PDF
  • Intensification of Teachers’ Work and Bureaucracy: The Example of the PPRE [EN]

    Sandrine Garcia
    409-426
    • PDF
  • The Implementation of Results-Based Management in Quebec: Between School Principals’ Optimism and Teachers’ Skepticism [EN]

    Pierre Canisius Kamanzi, Pierre Lapointe, Martial Dembélé
    427-445
    • PDF
  • School Principals’ Work Stress in an Era of New Education Governance [EN]

    Carl Denecker
    447-466
    • PDF

Renseignements

  • Pour les lecteurs-trices
  • Pour les auteurs-es
  • Pour les bibliothécaires

Faire une soumission

Faire une soumission

Langue

  • English
  • Deutsch
  • Français (Canada)
À propos de ce système de publication, plateforme et processus par OJS/PKP.